Podkategoria: Logistyka zaopatrzenia
Logistyka zaopatrzenia obejmuje sferę zaopatrzenia przedsiębiorstwa i należy do grupy mikrologistyki.
-
Logistyka.net.pl
Wiedza o logistyce, transporcie, a także e-gospodarce i magazynowaniu. Na stronie prezentujemy aktualności, raporty i analizy oraz wydarzenia, relacje z konferencji, porady i opinie. Logistyka. net. pl jest jednym z największych portali branżowym w polskim Internecie. Jego główny ...
Data dodania: 05.03.2013r. · Wyświetleń wpisu: 7071 szczegóły wpisu » -
Logistyka, magazyny i obsługa logistyczna
Terminal logistyczny Promont jest to miejsce, gdzie prężnie rozwijające się firmy lokują swoje interesy. Nasi klienci oczekują usług na najwyższym poziomie, cenią rosnący potencjał możliwości oferowanych przez Terminal Logistyczny Promont. Nasze doświadczenie i w pełni profesjona ...
Data dodania: 05.03.2013r. · Wyświetleń wpisu: 5451 szczegóły wpisu »
Najnowsze tagi związane z podkategorią: Logistyka zaopatrzenia
Najnowsze wiadomości:
Pułapki statystyk
Na łamach Portalu Morskiego ukazał się artykuł Piotra Stareńczaka „Statystyki wypadków na morzu w 2012 roku, a utrzymujący się trend spadkowy”. Jest to polemika z dwoma akapitami mojego tekstu „Przed i po Concordii” z tych łamów.
Napisałem w nim, przypomnę, że na początku XX wieku współczynnik całkowitych strat na 1000 eksploatowanych statków wynosił prawie 15 (inaczej 1,5%), zaś w 2004 roku tylko 1,5 (0,15%), czyli najmniej w dziejach żeglugi. Niestety, ten najbardziej popularny wskaźnik bezpieczeństwa znów wspina się do góry sięgając 2,0 w 2009 roku (0,2%). Redaktor Stareńczak uważa, że się w sprawie odwrócenia trendu mylę i argumentuje przy pomocy danych wziętych z morskich publikacji firmy ubezpieczeniowej Alianz Global Corporate & Specialty.
Co prawda Autor „...utrzymującego się trendu spadkowego” nie informuje wprost, z kim polemizuje, ale wątpliwości rozwiewa chyba dyskusja na temat awarii wycieczkowca Carnival Triumph tocząca się w cywilnej części internetowego Forum Okrętów Wojennych. Uczestnik „polsteam” przedstawia artykuł „Statystyki wypadków...” w sposób sugerujący, że jest jego autorem, a gdy ktoś powołuje się na publikację w MiO, wyjaśnia: „ten tekst [tu link – MB] ...odpowiada właśnie na, mylny, pogląd p. Błusia... jak sobie WYJĄŁ WYBIÓRCZO statystyki za krótki okres zgodnie z ZAŁOŻONĄ Z GÓRY (przez niego) TEZĄ...” (interpunkcja oryginału; podkreślenie MB).
Dziś spotkanie związkowców z PKP w sprawie ulg na przejazdy dla kolejarzy
Dziś kolejowi związkowcy spotkają się z władzami PKP, aby rozmawiać o ulgach na przejazdy kolejowe dla emerytowanych kolejarzy. Związkowcy zapowiadają, że jeśli PKP przestanie dopłacać do ich ulg w takim zakresie, jak dotychczas, ogłoszą strajk generalny. Na porozumienie dali PKP czas do końca lutego.
– Jeśli będzie konieczność ogłoszenia strajku generalnego, to zgodnie choćby z ustaleniami, które zapadły na forum OPZZ, ale i w innych centralach związkowych, strajk generalny na kolei i paraliż komunikacyjny może spowodować skonsolidowanie różnego rodzaju protestów innych branż – przestrzega Leszek Miętek, przewodniczący Konfederacji Kolejowych Związków Zawodowych.
Podkreśla jednak, że związkowcom zależy na osiągnięciu porozumienia.
Utrzymana ma zostać zniżka na poziomie 99 proc. dla pracujących kolejarzy. Spór zbiorowy toczy się jednak o ulgi przejazdowe dla emerytowanych kolejarzy. Po wprowadzeniu proponowanych przez władze PKP zmian, kolejarze-emeryci mogliby uzyskać zniżkę na poziomie 80 proc. po uiszczeniu opłaty w wysokości 140 zł rocznie. Obecnie opłatę uprawniającą do zniżki dla emerytowanych kolejarzy pokrywa Grupa PKP. Na takie zmiany nie zgadzają się związkowcy, którzy domagają się miesięcznej rekompensaty dla pracowników lub utrzymania obecnych ulg.
Według przewodniczącego Konfederacji Kolejowych Związków Zawodowych ulgi przejazdowe to jednak nie największy problem PKP.
Oświadczenie w związku z nieprawdziwymi informacjami medialnymi dot. systemu teleinformatycznego dla WORD
W związku z nieprawdziwymi informacjami medialnymi, które pojawiły się w dniu dzisiejszym tj. 21 lutego 2013 r. w kontekście „zawiadomienia przez Ministerstwo Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej Prokuratury Rejonowej Warszawa Praga Północ o podejrzeniu popełnienia przestępstwa niedopełnienia obowiązków przez niektórych funkcjonariuszy publicznych (zatrudnionych w ITS), wymienionych w art. 231 §1 lub §3 oraz art. 271 §1 Kodeksu Karnego", Instytut Transportu Samochodowego oświadcza, że:
Zgodnie z wymaganiami ogłoszenia przetargowego wynikającymi z rozporządzenia dotyczącego systemu teleinformatycznego dla WORD, Konsorcjum ITS/Sygnity podało prawdziwe informacje nt. dostępu do systemu teleinformatycznego starostw powiatowych.
System teleinformatyczny dla WORD został wdrożony przez ITS/Sygnity w dniu wejścia w życie nowych przepisów ustawy o kierujących tj. 19.01.2013 roku. Konsorcjum ITS/Sygnity jest od dawna gotowe do integracji systemów pomiędzy WORD-ami, a starostwami.
Do chwili obecnej w oparciu o oprogramowanie konsorcjum ITS/Sygnity, przeprowadzono ponad 100 000 egzaminów, w których zdawalność egzaminu teoretycznego wynosi średnio okolo 30%, a chwilami sięga nawet 50%.
Niestety, pomimo podjętego szeregu starań i oficjalnych działań, z przyczyn niezależnych od ITS/Sygnity, konsorcjum wciąż nie może uzyskać dostępu do Interfejsu/PKK.
Nowy KERAX XTREM z 24–calowymi kołami. Jedyny taki pojazd w Europie z homologacją na drogi publiczne
Renault Trucks poszerzyło gamę pojazdów Kerax 8x4 XTREM w Europie o wersję z 24-calowymi kołami. Stworzony z myślą o najcięższych warunkach pracy i masie całkowitej do 50t. Kerax 8X4 XTREM w nowej wersji jest pierwszą ciężarówką w Europie z kołami o średnicy 24 cali, dopuszczoną do jazdy po drogach publicznych.
Po wprowadzeniu Keraxa 8x4 XTREM do Europy w 2012 roku, Renault Trucks rozbudowuje swoją ofertę gamy budowlanej poprzez wprowadzenie na rynek wersji z 24-calowymi kołami. „Dzięki zwiększeniu prześwitu oraz kątów zejścia i natarcia, Kerax 8x4 z kołami o średnicy v24 cali z jeszcze większą łatwością pokonuje napotkane na drodze przeszkody”, podkreśla Patrice Roeser, Manager Produktu Gamy Budowlanej. „Ponadto, większa sprężystość opon oraz felg podnosi wytrzymałość na uderzenia, które często mają miejsce podczas pracy w trudnych warunkach.”
Nowa wersja Keraxa 8x4 XTREM z 24-calowymi kołami jest jak do tej pory jedyną tego typu ciężarówką w Europie dopuszczaną do użytku na drogach publicznych. „Ten pojazd, to niezwykle wytrzymałe narzędzie pracy o dopuszczalnej masie do 50 t, które przyczyni się do znacznego obniżenia kosztów operacyjnych naszych klientów, bo dzięki świadectwu homologacji na poruszanie się po drogach publicznych, mogą oni korzystać z Keraxa XTERM przy kilku projektach budowlanych jednocześnie”, dodaje Patrice Roeser.